top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
RSS Feed

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

No tags yet.

The Mystery of Banking /Murray N.Rothbard


"בהיעדר בסיס הזהב, אין דרך להגן על החסכונות מהחרמה באמצעות אינפלציה... זהו הסוד של תומכי הסעד הממשלתי המתנגדים לזהב. גירעון תקציבי הוא פשוט תוכנית להחרמה של עושר. בסיס הזהב עומד בדרכו של התהליך הנפשע הזה. הוא עומד כמגן של זכויות הרכוש. מי שתופס את זה, לא יתקשה להבין את העוינות של חסידי ההתערבות הממשלתית כלפי בסיס הזהב."

מתוך "זהב והחופש הכלכלי" - אלן גרינספן ב"אובייקטיביסט" של איין ראנד -1966

(בסיס הזהב בוטל ב-1971. ב-1987 אלן גרינספן נבחר להיות יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי)

איך פועלת המערכת הפיננסית? איך התפתח הממסד הבנקאי בארה"ב ובעולם ועל אילו עקרונות הוא מבוסס? מהם הגורמים לקריסות בנקים, אינפלציה ומחזורי גיאות ושפל בכלכלות המפותחות?

האדם הממוצע חי את חייו ללא שום הבנה אמיתית של המערכת הפיננסית, מה שמעמיד אותו בנחיתות כאשר הוא בא איתה במגע. כשהוא סוגר פיקדון בבנק, קונה איגרת חוב של המדינה, לוקח הלואה או פודה צ'ק, אנחנו נמצאים בנחיתות תמידית מול המערכת מהסיבה שאיננו מבינים באמת את העובדות הבסיסיות. על כן, היכולת לקבל החלטות פיננסיות מושכלות היא מוגבלת.

הספר עונה על כל השאלות הבסיסיות בצורה מקיפה, תוך כדי הדגמה של מודלים שונים למערכות פיננסיות במבט היסטורי וניפוץ מיתוסים על הצורה בה בנקים עושים כסף (תרתי משמע). הספר רלונטי במיוחד היום לאור התנפצות אחת מבועות האשראי הגדולות בהיסטוריה בארה"ב ובאירופה. שום ספר אחר שקראתי בנושא לא הסביר את המציאות הכלכלית בה אנו חיים היום בצורה כל כך מעמיקה, מההתחלה ועד הסוף.

מי שלא קרא את הספר הזה והפנים את הלקחים שלו, לא יודע באמת איפה הוא חי.

הספר זמין להורדה בגירסתו המלאה באתר של מכון וון מיזס: http://mises.org/Books/mysteryofbanking.pdf

bottom of page