top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
RSS Feed

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

No tags yet.

הביקור ב-Better Place

הבוקר התחיל מזה שהתנסתי בשירותי רכבת ישראל שדווקא עשתה עבודה טובה והביאה אותי בזמן מרחובות להרצליה. שם אדי אסף אותי עם הג'יפ של אח שלו, אז גם קיבלתי התרשמות קצרה מהנסיעה בסוזוקי ויטארה קצר.

יצאנו מתחנת הרכבת לכיוון פי גלילות, לחפש את "המקום הטוב יותר". בדרך הבנתי שאדי מסתדר לא רע עם ענין הנהיגה וגם מצליח לנווט די טוב. אז הצלחנו די בקלות להגיע למתחם.

מזג האויר היה סוער במיוחד וכלל רוחות עזות יחד עם הרבה חול. דווקא ניסינו לעמוד בחוץ ולקחת קצת אויר "צח" בזמן שחיכינו לשלומי, אשר גילה את נפלאות ה GPS ובעיקר את זה שאין כמו הדרך הישנה והטובה של להפעיל קצת את הראש ואת חוש הניווט.

בסופו של דבר מכיוון שזמן התחלת הסיור התקרב, נכנסנו בנתיים פנימה ונתקלנו בכמה בחורות חביבות בכניסה אשר ביקשו את הפרטים שלנו ואת המעיל שלי.

ניסינו את המכונת קפה שהיתה במקום(כבר היה שווה לבוא) ולאחר כמה לגימות של קפה סביר,שהיווה את ארוחת הבוקר שלנו לאותו היום, התחלנו עם הסיור. שלומי בנתיים השקיע את מאמציו האחרונים במציאת המקום. המתחם בנוי בתוך מיכל מים לשעבר ששימש את מתקן פי גלילות לפני ובעצם מסמל מבחינתם את החלפת הטכנולוגיה הישנה בחידושים של better place. האולם עצמו מעוצב יפה והכיסאות בו הם כיסאות אשר נלקחו מרכבים ישנים שכניראה עברו תאונות כאלה ואחרות. אדי תיאר את זה באופן ציורי, כאשר אמר שיתכן ואנחנו יושבים עכשיו על כתמי דם. הבחורה עשתה הסבר קצר ואחר כך ראינו סרטון שהיה עשוי יפה מאוד בעיני וכלל גם כמה מילים משי אגסי במסכים מגניבים בצדדים. רוב הסרטון היה ממוקד בעיקר בכך שנפט זה לא משהו בכלל ושהמטרה היא להוריד לאפס את התלות שלנו בנפט. הדגש היה על מעבר נוח לרכבים חשמליים ללא שינויים דרסטיים בהרגלי הנסיעה שלנו והשימוש ברכבים בעזרת טכנולוגיה שקיימת כבר היום. הרעיון הוא בעצם לפרוס תשתית של נקודות טעינה אשר ימוקמו באיזורי מגורים,כך שנוכל להטעין את הרכב כשהוא חונה ליד הבית. באיזור העבודה,באיזורי קניות וכו.. הטענה העיקרית היא שבעצם גם ככה הרכב רוב היום חונה, אז שיוכל בנתיים להיטען. התשתית תהיה מנוהלת באופן מרכזי, כך שלמשל יהיה מחשב בכל רכב,אשר יחובר ל gps וגם למחשב המרכזי של Better Place. כך בעצם הנהג יוכל לקבל ישירות לרכב את התחנות הכי קרובות אליו, לבצע חישובים שונים וגם יוכל לקבל שירותים נוספים ממרכז תמיכה.

בנוסף, מכיוון שטווח הנסיעה הוא סביבות ה160 ק"מ בממוצע, יהיו מרכזי החלפת סוללות אשר יבצעו את ההחלפה באופן אוטומטי לחלוטין. ההחלפה עצמה אמורה לקחת סביבות ה 90 שניות וסה"כ הם מעריכים שכל ההחלפה תיקח פחות מ5 דקות, אשר כוללות כניסה ויציאה מהמתקן וגם המתנה בתור אם יהיה עומס מסוים. למרות הנטיה שלי להיות סקפטי לגבי חידושים כאלה,כאשר גם חלק גדול מהסרטון הם מדברים על עולם יפה יותר וכו.. דווקא זה נראה די משכנע ומעשי מאוד. התשלום אמור להיות פר ק"מ, כלומר משלמים כמה שנוסעים. החלפת הסוללות ושירותים נוספים אמורים להיות כלולים בתשלום החודשי. כשאני חושב על זה עכשיו אז בעצם אני זוכר שהם הזכירו תשלום חודשי קבוע אבל מצד שני זה אמור להיות תשלום פר ק"מ.

לאחר הסרטון סוף סוף ראינו את שלומי והוא הצטרף אלינו בשלב נסיעת המבחן. הרכב שהיה שם היתה רנו לגונה דיזל לשעבר אשר הוסבה לשימוש בחשמל, כאשר הרכב הראשון שיגיע בפועל לישראל יהיה מדגם רנו פלואנס. הצפי להגעת הרכבים הראשונים הוא לקראת סוף 2011.

הנסיעה היתה ממש קצרה, אבל הספקנו לנסות האצה קצרה שהיתה די מרשימה והרכב האיץ מהר למדי והורגש חזק. מכיוון שאין שם גיר אז אין גם הילוכים ופשוט לוחצים על דוושת הגז והמהירות עולה. הבחור שליווה אותנו טען שכרגע אין משהו מסודר בנושא הסאונד שהרכב יפיק ויש רק תקנה שאומרת שחייב להיות רעש מסוים במהירויות קטנות מ30 קמ"ש. יכול להיות שזה יהיה לבחירתו של הנהג ונוכל למשל להפיק רעש של פרארי,רכבת וכל דבר אחר שאוהב הנהג. לאחר נסיעת המבחן יצא לנו לתפוס את שי אגסי שבמקרה היה שם והעביר סיור לכיתה של הבן שלו, בזכות זה ובזכות הצלם המוכשר אדי, קיבלתי תמונה למזכרת איתו. הוא נראה חייכן ובכלל הצטייר כבחור נחמד מאוד (שי אגסי למקרה שתהיתם…..טוב גם אדי היה אחלה ).

בסוף הבחורה הנחמדה נשארו איתנו לסבב שאלות שונות והציעו לנו להירשם להיות בין הראשונים לקבל הצעת מחיר על הרכבים,כשיהיו כל הפרטים בידיהם. התכנון להתחיל לשווק ולהביא את הרכבים הראשונים לקראת סוף השנה (2011).המחירים צפויים להיות תחרותיים ולהיות דומים לרכבים משפחתיים כמו מאזדה 3,טויוטה קורולה,פורד פוקוס וכו..

לסיכום: אני באופן אישי התרשמתי לטובה ונראה שיש שם פוטנציאל יפה. תודה לאדי ולשלומי על החברה ועל הטרמפים.

bottom of page