top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
RSS Feed

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

No tags yet.

כלים לחיפוש חברות ערך

ניתוח מעמיק ויסודי של חברה והשוק שלה לוקח בד"כ מספר ימים- לכן אי אפשר לקחת רשימה של חברות, נניח, ת"א 25 או DJI30 ולהתחיל לנתח את כולן. כדי להתחיל מרשימת מניות שכדאי לנתח, צריך לסנן את החברות שבשוק על פי קריטריונים מינימאליים שנרצה שכל חברה שנשקיע בה תציג. כך תתקבל רשימה של חברות שאותן כדאי לבחון ולנתח, או לבצע סינון נוסף ומחמיר יותר אם התקבלו יותר מדי מניות.

באילו כלים להשתמש? בעידן האינטרנט תהליך חיפוש החברות הרבה יותר פשוט מבעבר כיוון שרוב המידע זמין באופן מיידי. בחו"ל יש לא מעט אתרים המספקים שירות של :stock screener מגדירים את הקריטריונים באתר והוא מציג רשימה של חברות העונות לקריטריונים הללו. בארץ, כנראה בגלל כמות החברות הנמוכה יחסית אין אופציה כזאת- אם זאת גם כאן יש מספר שיטות לסנן חברות ולהסתכל עליהן בצורה נוחה (חשוב לציין שגם בארץ וגם בחו"ל המידע שמוצג באתרים השונים יכול להיות לא נכון, לכן חשוב להשוות בין מספר אתרים, והכי טוב להשוות לדוחות של החברה. כמו כן חשוב לבדוק לאיזה שנה מתייחסים הנתונים):

http://finance.themarker.com: בדה- מרקר אפשר להשוות בין חברות בענף מסוים לפי קריטריונים שונים. נכנסים לאתר, לוחצים על שם של חברה כלשהי ובדף שמופיע המציג את נתוני המסחר יש תפריט מצד ימין- "ניתוח חברה". חלק מהאפשרויות הן מדדי רווחיות, שיעורי צמיחה, תשואה על השקעה, חוסן פיננסי, יעילות ניהול ויחס שווי. נניח שאנו רוצים להשוות בין חברות ע"פ מכפיל רווח: נלחץ על "יחסי שווי" ונקבל טבלה עם כל החברות בענף, שאותן אפשר לסדר לפי מכפיל רווח, מכפיל מכירות ומכפיל הון. כמו כןבתחתית הטבלה מופיע הממוצע הענפי של כל יחס. ניתן לשנות את הענף ע"י שני התפריטים הנגללים שמעל הטבלה. זהו כלי נוח מאוד, אם כי יש לזכור שהנתונים לא תמיד מדויקים. עד כמה שאני יודע אין עוד אתר שמאפשר השוואה כזאת בנוגע לחברות הנסחרות בת"א.

http://www.bizportal.co.il: בביזפורטל אפשר לראות את כל המניות בפורמט שבו הן רשומות במדורי הכלכלה בעיתון ע"י הקלקה על "מסחר בארץ" ואז על "רצף -מניות". גם בגלובס (http://www.globes.co.il ) אפשר לקבל רשימה דומה- נכנסים לאתר, לוחצים על התפריט "פורטל פיננסי" ומרשימת הלינקים שמתקבלת לוחצים על "ציטוטי מניות" שמופיע בצד ימין. שתי הרשימות הללו, של ביזפורטל ושל גלובס, לא מאפשרות סינון רציני של חברות אבל הן נוחות יותר מהרשימה שנמצאת במדורי הכלכלה בעיתונים המודפסים. מבחינת חו"ל, יש כלים הרבה יותר טובים (ייתכן שבחלק מהאתרים דרושה הרשמה בחינם לאתר). להלן רשימה וסקירה קצרה של אתרים שמספקים את השירות:

http://finance.yahoo.com/: סקרינר מאוד נוח ומקיף. בוחרים ב- Screener בתפריט Investing מצד שמאל, מתחת ל- Stock Research. בחלון שנפתח לוחצים עלLaunch Yahoo! Finance Stock Screener, אחרי מספר שניות יפתח החלון של הסקרינר. השימוש פשוט מאוד- לוחצים על Click to add Criteria כדי להוסיף קריטריונים לסינון, ובסוף על Run Screen. ניתן לחפש חברות רק ב- NYSE, Nasdaq ו- AMEX. היתרונות שלו על פני השאר הם ריבוי הקריטריונים, אם כי חלק גדול מהם מתאים למנתחים טכניים כי הם עוסקים בשינויים במחיר המניה. יתרון נוסף הוא האפשרות לשמור את תוצאות הסריקה בקובץ אקסל. כמו כן מצד ימין אפשר לראות את הממוצע של כל קריטריון במספר מדדים והגדרה קצרה שלו.

http://screen.morningstar.com/StockSelector.html?tsection=toolsssel: הסקרינר של Morningstar לא משוכלל כמו של יאהו מבחינת כמות הקריטריונים אבל יש לו מספר יתרונות: הוא מאפשר סינון על פי ענף פעילות רחב מאוד בשונה מרוב הסקרינרים שמסננים לפי תתי-ענפים, אפשר לסנן לפי דירוג של Morningstar לפי ציונים של צמיחה, רווחיות ואיתנות פיננסית ובתוצאות הסינון מוצג גם הענף של כל חברה, דבר שהופך ליעיל מאוד אם, למשל, לא רוצים לבדוק חברות פיננסיות. כמו כן האתר עצמו נותן מידע רב יותר על החברות מאשר יאהו (דוחות 10 שנים לאחור ועוד).

http://www.cnbc.com/id/15839076/site/14081545/: לוחצים עם Create Custom Screen. האתר הזה מאפשר חיפוש במספר בורסות גדול יותר מיאהו, ויש לו כמה קריטריונים שאין ביאהו וחשובים מאוד למשקיעי ערך: סינון על פי מכפיל רווח ממוצע של 5 שנים, ROIC, ועוד. כמו כן במקום להכניס מספרים בתור קריטריונים ניתן לבחור להציג את החברות עם היחס/מספר הגדול/קטן בענף ובשוק.

http://www.nasdaq.com/validea/stocks/gurustockscreener.asp: סקרינר שונה מהשאר כי הקריטריונים שלו הם התאמה לקריטריונים של משקיעים ידועים: בוחרים את המשקיעים שהיינו רוצים שהחברה תתאים לקריטריונים שלהם ומבצעים את הסינון. אם זאת הוא לא מספק את הקריטריונים הכמותיים שעל פיהם הוא מסנן.

bottom of page