top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
RSS Feed

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

No tags yet.

סקירה על חברת פחם - Contura Energy Inc

בשנים 2015-2016, מחיר הפחם צנח ואיתו כל חברות הפחם הגדולות, שפשטו רגל. כולן יצאו מתוך הליכי פשיטת רגל לאחר מחיקת מרבית החוב, וביניהן Alpha Natural Resources. אלפא התפצלה לשתי חברות בשנת 2016 - אלפא עצמה, שנשארה בבעלות בעלי החוב הלא מובטחים, וחברה חדשה בבעלות בעלי החוב המובטחי שקיבלו את הנכסים הטובים ביותר - Contura. קונטורה מחזיקה בעיקר מכרות פחם מטלורגי לייצור פלדה, וטרמינל ייצוא ימי.

מאז 2016 מחירי הפחם המטלורגי זינקו וכיום המחירים קרובים לרמתם ההיסטורית הממוצעת. אך מה שלא זינק מאז 2016 הוא מחיר המניה של קונטורה, שנשאר סביב 70$ למניה, או שוי שוק של כ-700M$. לחברה שמייצרת תזרים מזומנים נקי בקצב של כמעט 300M$ לשנה וכמעט ללא חוב, מדובר במחיר נמוך במיוחד. ומה שיותר מעניין הוא שכמעט כל התזרים מוצא את דרכו לבעלי המניות במהירות על ידי חלוקת דיוידנד ורכישת מניות. מכיוון שרוב בעלי המניות הם בעלי החוב של החברה המקורית (אלפא), יש להם אינטרס מובהק להחזיר במהירות האפשרית את ההפסדים שספגו בפשיטת הרגל.

נקודה נוספת היא שהמחברה הודיעה לפני מספר חודשים על מיזוג עם אלפא, החברה המקורית ממנה התפצלה. המיזוג יהיה על בסיס החלפת מניות. נראה שהמחיר על בסיסו מתבצעת העיסקה נוטה מעט לטובת בעלי המניות של אלפא, אך בסיכומו של דבר המיזוג ייצור את חברת הפחם המטלורגי הגדולה בארה"ב, ויחסוך כספים מכיוון עלויות הניהול. הדובדבן שעל הקצפת הוא שלאחר המיזוג, החברה תירשם בבורסה בניו יורק.

כרגע, החברה נסחרת ב-OTC ומבחינה רשמית אינה מדווחת, למרות שכל הדו"חות מופיעים במלואם באתר החברה. זה אומנם חוסך כסף לחברה לא לדווח ל-SEC, וכרגע זה נוח לבעלי המניות לרכוש מניות חזרה במחירים מצחיקים ולחלק דיוידנדים. זה קצת מצחיק שחברה עם שוי שוק של 700M$ לא רשומה בבורסה מרכזית. כל זה ישתנה כנראה ברבעון הרביעי של 2018 עם השלמת המיזוג.

נקודה מעניינת לסיום - לחברה יש גם מנ יה וגם כתב אופציה. כתב האופציה נושא בחובו התאמה כפולה לדיוידנדים, כך ששיעור חלוקת הדיוידנד מוריד את מחיר הסטרייק של כתב האופציה וגם מעלה את יחס ההמרה של אופציה למניה. לדוגמא, לפני חלוקת דיוידנד של 15% שהייתה לפני כשנה כתב האופציה היה עם סטרייק של 56$ ויחס המרה של 1:1. לאחר החלוקה, הסטרייק ירד ל-48 ויחס ההמרה על ל-1:1.15. חישוב מהיר יראה כי לא רק שקיבלנו את ערך הדיוידנד פעמיים בגלל ההתאמות, גם קיבלנו דחיית מס על הדיוידנד. לכן כתב האופציה הוא דרך מעניינת מאוד לקבל תשואה גבוהה יותר ולהינות עוד יותר מחלוקת דיוידנדים עתידית, שתבוא ככל הנראה בגלל התזרים הגבוה שהחברה מייצרת.

המניה: https://www.otcmarkets.com/stock/CNTE/quote

כתב האופציה: https://www.otcmarkets.com/stock/CNTWW/quote

דו"חות כספיים: https://conturaenergy.com/financials/

קישור לדיון בפורום: https://muut.com/longforum#!/general:contura-energy-inc-cnte


bottom of page