top of page

FOLLOW ME:

  • Facebook Social Icon
  • Twitter Social Icon
RSS Feed

RECENT POSTS: 

SEARCH BY TAGS: 

No tags yet.

Contrarian Investment Strategies in the Next Generation / David Dreman

מחבר הספר הוא דיויד דרמן, בעל בית ההשקעות Dreman Value Management. בספרו משנת 1988 הוא מתאר את גישתו בבחירת השקעות, לה הוא קורא contrarian investment strategy- אסטרטגיית השקעות לעומתית. בבסיס הגישה שלו עומדת ההנחה כי השוק לא תמיד רציונאלי וניתן להשתמש באי רציונאליות זו על מנת להשיג תשואה עודפת.

חלק נרחב מהספר מוקדש לביסוס הנחה זו ולעימות עם הנחת השוק היעיל ומודל ה- CAPM, מודלים שכל סטודנט למנהל עסקים וכלכלה מכיר. דרמן טוען שההנחות הנלמדות באקדמיה לא נכונות מבחינת הגישה שלהן ליחס בין סיכון לתשואה, וכמו כן שאינן מתקיימות במציאות. לאחר מכן הוא מציג תשואות של אסטרטגיות שונות המבוססות על בחירת מניות על פי מכפילי רווח, הון ותשואת דיבידנד ומראה את הערך הנוסף שאסטרטגיות אלו יכולות להביא למשקיעים. בפרק 14 דרמן מתאר את הגישה שלו לסיכון בהשקעות ומסביר למה הגישה הרווחת היום אינה נכונה ולא מסתדרת עם ההיגיון הפשוט. אני ממליץ על הספר בגלל שהוא מתאר גישה רציונאלית מאוד בהקשר להתנהגות שוק ההון, ומראה בעזרת נתונים סטטיסטיים למה הגישה הזאת נכונה. הספר כתוב בשפה פשוטה ולא דרוש ידע במימון כדי להבין אותו- דרוש רק שימוש בהיגיון.

לינקים:

מאמר קצר של דרמן על סיכון (מתאר בצורה טובה על צורת הכתיבה בספר ואת הגישה של דרמן). הספר באמזון. אתר הבית של בית ההשקעות של דרמן

bottom of page